Nogal wat profijt van het hoog in Google staan
Nogal wat profijt van het hoog in Google staan
Laat ik gelijk met de deur in huis vallen, een jaar of tien geleden misschien, bestond er nog bijna geen online marketing, was het nog niet echt doorgedrongen dat hier de toekomst lag – inmiddels is iedereen er echter wel van doordrongen overigens. Als je een zoekterm in Google invoerde, dan kreeg je automatisch voor die zoekterm gelijk een uitleg ervan op Wikipedia, dit was de eerste positie in de ranglijsten, die stond echt hoog in Google. Sinds een paar jaar echter willen bedrijven óók hoog in Google komen, aangezien ze door hebben gekregen wat een profijt hen dat kan opleveren. Moet je nagaan, met (een van) de hoogste posities in Google trek je namelijk heel veel (potentiële) klanten, toch zeker een stuk meer dan wanneer je op bijvoorbeeld de tiende positie staat. Ikzelf heb gemerkt dat toen ik, in samenwerking met PDK Marketing, een jaar of twee geleden poogde hoog in Google te komen, dat nu z’n vruchten heeft afgeworpen. Ik was er namelijk nog wel op tijd bij en heb zodoende een heel steady positie op mijn zoektermen weten te bereiken.