Creëer een immersive experience voor je klanten!
Ervaringen blijven vaker in het hoofd van je doelgroep hangen dan simpelweg fysieke objecten. Het is dus van belang om een unieke ervaring te creëren, zodat jouw bedrijf uitsteekt boven de menigte. Maar hoe creëer je dan zo’n immersive experience? In dit artikel geven we je een aantal tips en leggen we je uit wat zo’n ervaring precies inhoudt!
Wat is een immersive experience precies?
Een immersive experience wordt omschreven als een ervaring waarbij een persoon aangetrokken wordt naar een nieuwe of augmented reality, waardoor het dagelijks leven wordt verbeterd via technologie. Vaak worden er hierbij één of meerdere technologieën gebruikt die aan elkaar gekoppeld zijn. Deze ervaringen kunnen onderling nogal verschillen en zijn dan ook afhankelijk van de technieken die worden toegepast. Hieronder zetten we de verschillende soorten experiences op een rij en de soorten technologieën die gebruikt worden.
De verschillende soorten experiences
Met de technologieën die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben, maken het gemakkelijker dan ooit om meeslepende ervaringen te creëren. Door middel van deze tools en technieken kunnen we experiences creëren waar mensen echt van houden. Hieronder zijn enkele van de meest voorkomende soorten:
- Augmented Reality (AR) is een technologie die gebruikt wordt om een computer-gesimuleerde laag toe te voegen aan de realiteit.
- Virtual Reality (VR) kennen de meeste mensen het beste als het gebruik van een VR-bril om je in een nieuwe (verzonnen) wereld te begeven.
- Mixed Reality (MR) is een geavanceerde versie van AR en gebruikt een mix van VR en de realiteit.
- 360º Content is een foto of video die je kan ontdekken doordat het in elke richting te bekijken is. Welke kant je ook op kijkt, je ziet overal nieuwe dingen!
Hoe zet je zo’n immersive experience in voor je doelgroep?
Wil je graag aan de slag met een gave ervaring voor jouw klanten en potentiële klanten? Dan raden wij je aan om een professionele partij hiervoor in te zetten. Purple is bijvoorbeeld een bedrijf, met specialisatie in digital storytelling en het creëren van onvergetelijke experience. De software van Purple is een goede tool om storytelling te doen en experiences voor jouw klanten te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de Heineken Experience, deze kan je bijvoorbeeld goed creëren met de tools en software van Purple. Wil jij ook een ervaring van zulk niveau ontwikkelen? Ga dan snel aan de slag!